Sökmedia och vägledande media

Vad väljer man idag, när reklambyrån förlorat sin trovärdighet. Idag är det sökmedia som gäller. Sök på internet. Folk söker sig dagligen till produkter och tjänster via vägledande media. Reklambyråerna tittar på. Webbyråerna försöker följa med. Men mediabyrerna tar över. Sökmedia är framtiden, helt klart.

Jag tänker högt, det är allt jag gör. =)

Reklambyrå, webbyrå eller en PR-byrå?

Vad väljer man idag?
En reklambyrå har ofta bra koll på den strategiska biten när det gäller offline-reklam. Men hur fräscht och up-to-dejt känns det då?
Alla vet ju att det är onlne reklam som gäller... känns som arr reklambyrån går bort.

En webbyrå å andra sidan har i vissa fall bra koll på internet och de tekniska fördelarna det innebär med online-reklam. Eller?
Jag hoppas det iallafall.

En prbyrå som koncentrerat sig på online pr kan många gånger vara ett bättre alternativ än en kod-kåt webbyrå som vara tänker teknik.

Shit. valet är inte helt enkelt. Riktigt riktigt svårt faktiskt. Reklam, webb eller pr? (Reklambyrå, webbyrå eller prbyrå alltså?)

Hjälp mig någon!

RSS 2.0