Riktigt bra copywriting.

Bra copywriting, alltså riktigt bra copywriting. Vad är det?

För mig är bra copywriting en text som är så bra så att den varken behöver skrivas eller läsas.

Lagom flummigt eller hur?

hehe...

Det jag menar är att man inte alltid behöver skriva allting. Det är bra copywriting. Att berätta saker mellan raderna. Underförstått lixom.

Förstår ni?

=)

Hur tänker dagens reklambyråer?

Hur tänker dagens reklambyråer?
Jag tror att de många gånger är duktiga på reklam såsom tex strategier och reklam för tryckta medier. Men när det kommer till reklam på internet, ligger reklambyråerna i lä. Där är det istället webbyråerna som styr och ställer.

Frågan är:
Hur länge överlever en reklambyrå som inte fattar att det är på nätet som marknadsföringspengarna finns? Hur länge överlever en sådan reklambyrå?

Nytt inlägg om REKLAM. Just det.

Nej men seriöst. Jag har inget vettigt att skriva denna sena timme. Tänkte först skriva några ord om reklam och en specifik reklambyrå men jag låter nog bli det. Usch vilken dålig copy det blir. Får väl redigera texten imorgon.

Det här inlägget kanske kan bli en kandidat till "världens mest ointressanta blogginlägg" ?

Det skulle gynna mig.. mohaha.. Happy copywriting!

Ipod touch reklamen!

En 18-årig student i England knåpade ihop en egen reklamsnutt för iPod Touch och lade ut den på YouTube. Marknadsföringsfolk hos Apple såg den och gillade den så skarpt att den nu kommer att köras i TV i USA. Nick Haley pluggar på universitet i England och har haft en egen Mac sedan han var tre år ung. För en månad sedan satte han sig framför datorn för att göra en reklamfilm för iPod Touch - en låt från ett brasilianskt band inspirerade honom. Han lade ut resultatet på YouTube och fick genast positiv respons. Men e-brevet han fick i mobilen medan han satt på bussen till universitetet överraskade: "Vi representerar Apple och vi har sett vad du åstadkommit, nu vill vi ha ett snack med dig." Först trodde han det var någon som ville stjäla hans verk men snabbt stod det klart att det var Apples reklamfirma TBWA/Chiat/Day som ville bjuda honom till USA för att där skapa en HD-version av reklamsnutten. Sagt och gjort. Läs hela artikeln här. Reklambyrå hittar du här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

RSS 2.0